مصاحبه آرشیو خبر ها
مصاحبه ای متفاوت با دل پیرو

مصاحبه ای متفاوت با دل پیرو

اسطوره تکرار نشدنی بانوی پیر طی مصاحبه ای مفصل درباره مسائل مختلف پیرامون باشگاه یوونتوس و شرایط فعلی خودش، صحبت کرده است.

یوونتوس پس از فتح سری آ برای چهارمین بار متوالی و کسب قهرمانی کوپا ایتالیا بعد از 20 سال، اکنون در آستانه سه گانه ای تاریخی قرار دارد و می تواند با شکست بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا، سه گانه ای به یاد ماندنی کسب کند.

آلساندرو دل پیرو، اسطوره دوست داشتنی بیانکونری، می گوید یووه تیم دست و پا بسته ای نیست و به خوبی می تواند برابر بارسا حاضر شود و از شانس بالایی نیز برای قهرمانی برخوردار است.

دل پیرو درباره بازی فینال لیگ قهرمانان گفت:

"یووه شانس خوبی دارد. بارسلونا دارای مهره های بسیار خوبیست، به خصوص در کارهای تهاجمی، جایی که آن ها واقعا خطرناک هستند. آن ها بسیار قوی هستند و با شکست قاطعانه حریفان خود به این مرحله رسیده اند."

"اما یووه نیز مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد، یعنی رئال مادرید. بازیکنان یووه نشان داده اند که بسیار جنگنده و پر تلاش هستند و هرگز تسلیم نمی شوند. شاگران آلگری می دانند چگونه دفاع کنند و چگونه گل بزنند. در تک بازی ها، انگیزه و تلاش بازیکنان دو تیم حرف اول را می زند."

بهترین گلزن تاریخ باشگاه یوونتوس و دارنده بیشترین تعداد بازی در این تیم، پس از پایان کار خود در تورین به استرالیا و هند سفر کرد تا فوتبال در این کشور ها را نیز تجربه کند. او حالا در لس آنجلس آمریکا حضور دارد و به نظر می رسد برنامه هایی برای آینده خود در نظر گرفت است.

دل پیرو روز دوشنبه در ورزشگاه تیم تازه تاسیس لس آنجلس اف سی دیده شد، تیمی که از سال 2018 به MLS اضافه می شود. آیا الکس نقشی در تیم مدیریتی این تیم دارد؟

"من تنها به عنوان یک دوست به آنجا رفتم چرا که با چند تن از صاحبان باشگاه آشنا هستم بنابراین هیچ صحبتی درباره نقش من در باشگاه نبوده. دیدن رشد و پیشرفت این گونه تیم ها لذت بخش است و من هیچ گاه نمی خواهم تجربه های جدید را از دست بدهم. مدیران این باشگاه نیز پیش از این گفته اند که می خواهند شور و اشتیاق را به شهر بیاروند؛ فکر می کنم به زودی این تیم به همراه لس آنجلس گلکسی فوتبال این شهر را به شدت ارتقا خواهند داد. همانطور که فوتبال در آمریکا روز به روز در حال پیشرفت است."

زندگی در لس آنجلس...

"در اینجا بسیار راحتم. با همسر و بچه هایم به اینجا آمده ام و سال ها اینجا می مانیم. بعد از سفر به نقاط مختلف جهان تصمیم گرفتم که به آمریکا بیایم. ماه آگوست به اینجا آمدیم و بچه هایم اکنون در مدرسه هستند و خودم نیز مشغول کار و بیزینس. اما باید برای رویداد های مالی و مسائل اسپانسرینگ، به ایتالیا و آسیا هم سفر کنم."

آیا الکس در آمریکا باز هم فوتبال بازی می کند یا می خواهد به مربی گری روی بیاورد؟

"نمی دانم! به تازگی کارم در لیگ تازه تاسیس هند به پایان رسیده و حالا به کار های دیگرم رسیدگی می کنم. اما هنوز هم به تمرین ادامه می دهم و گاهی در بازی های خیریه بازی می کنم؛ خواهیم دید چه خواهد شد. تنها یک چیز را می دانم، در قلبم دوست دارم که باز هم بازی کنم، ولی فعلا باید ببینم وضعیتم چگونه خواهد بود. گزینه هایی که اکنون در دسترسم است چندان برایم مناسب نیست، زیرا اکنون بیشتر باید به فکر خانواده ام باشم. بنابراین فعلا نمی توانم چیزی بگویم و همه چیز تا یکی دو ماه آینده مشخص می شود."

بعد از 19 فصل بازی در یوونتوس و سپس حضور در استرالیا و هند، آیا کنون تیمی از MLS به اسطوره یووه پیشنهادی داده؟

"با چند تیم مذاکره کرده ام اما باز هم می گویم باید صبر کنیم. در اینجا لیگ از مارچ تا اکتبر برگزار می شود و با همه جای دنیا تفاوت دارد! پیشنهاد های جدی ای دارم اما همان گونه که گفتم وضعیت فعلا نا مشخص است."

کاپیتان سابق یوونتوس می گوید در زمانی که بازیکن این تیم بود پیشنهاد های خوبی از تیم های دیگر داشت:

"در گذشته مذاکراتی با تیم های اسپانیایی داشتم. اما به دلایل مختلف انتخاب من همیشه یوونتوس بود. در حقیقت، فوتبال من با سبک فوتبال اسپانیا همخوانی خوبی داشت اما به خاطر یووه به خیلی از تیم ها نرفتم."

چهار بار حضور در فینال لیگ قهرمانان چه حسی دارد؟

"وقتی برنده می شوید احساس خوبی دارید و وقتی می بازید، بد. رسیدن به فینال فوق العاده است چون کار و تلاش بسیار سختی می طلبد. باید با بزرگترین تیم ها بازی کنید و وقتی به فینال برسید یعنی قطعا شایستگی آن را داشته اید. اگر برنده شوید حس غیر قابل توصیفی دارد و همچنین هیچ کس نیز باختن در فینال را نمی خواهد، من نیز سعی می کنم همیشه خاطرات خوب را به یاد بیاورم."

آیا فکر می کنید یووه می تواند به حضور مستمر در فینال لیگ قهرمانان ادامه دهد؟

"ما سال های فوق العاده ای داشتیم، پس از آن باشگاه نسل عوض کرد و بازیکنان عوض شدند. با این حال باشگاه توانست سریعا به بالاترین سطح برگردد و این کار اصلا آسان نبود. به سال های اخیر نگاهی بیندازید، درست است که تنها تیم های قوی به فینال می روند اما نباید پیشینه و تلاش آن ها را برای این موضوع ندیده گرفت. یووه عوض شد، تغییر کرد، بهتر شد و به فینال رسید، این موفقیت اصلا به آسانی به دست نیامده."

فینال جام جهانی 2006 در برلین...

"برلین 2006 بیشترین و حداکثر چیزیست که یک بازیکن فوتبال می تواند آن را تجربه کند چون جام جهانی معتبر ترین رقابت ورزشی جهان است. به خودم افتخار می کردم چون رویای کودکی ام به واقعیت تبدیل شده بود. تنها هر چهار سال یک بار انجام می شود، میلیون ها نفر آن را دنبال می کنند، دو سال طول می کشد تا حضور شما در این رقابت ها قطعی شود، در نهایت در مدت تنها یک ماه به پایان می رسد. باید از هر نظر آماده باشید؛ چه از نظر فیزیکی، مسائل روحی روانی، کار تیمی و ...

به خودمان افتخار می کردیم، قهرمانی برلین تا ابد در قلبم باقی می ماند. وقتی یک پسر بچه کوچک بودم قهرمانی ایتالیا در جام جهانی را دیده بودم، و حالا خودم جزئی از این قهرمانی ها هستم. می دانید که فوتبال تا چه در در ایتالیا و اروپا مهم است. احساستم غیر قابل توصیف است، می توانم تا ابد از این قهرمانی لذت ببرم."

ایتالیا پس از آن در دو جام جهانی مختلف نتوانست از مرحله گروهی صعود کند، مشکل چیست؟

"به اعتقاد من برگشتن به سطحی که ما به آن رسیدیم بسیار سخت است چون قهرمانی جام جهانی به سادگی به دست نمی آید. بستگی به نسل بازیکنان دارد. بازیکنانی مانند من، توتی، کاناوارو، نستا و مالدینی؛ نماد اصلی تاریخ باشگاه هستند و در پست خود بهترین بوده اند، رسیدن به سطح چنین بازیکنانی فوق العاده دشوار است."

چه باید کرد...؟!

"قسمتی از راه حل این موضوع به باشگاه ها بر می گردد، بخشی به سازماندهی لیگ، و هواداران. یک کار دست جمعی و فرهنگی لازم است؛ فوتبال ایتالیا دوران سختی را می گذراند، باید کار ها مطابق اصول پیش بروند تا هواداران نیز دوباره به باشگاه ها و به تیم ملی اعتماد کنند. حالا که یووه به فینال لیگ قهرمانان رسیده، در صورت قهرمانی شور و شوق فراوانی به پا خواهد شد. دیگر تیم ها نیز در حال نزدیک شدن هستند، ناپولی و فیورنتینا به فینال لیگ اروپا رسیدند. این ها نشانه پیشرفت هستند، امیدوارم فوتبال ایتالیا مانند گذشته به یک فوتبال همیشه برنده تبدیل شود."

"جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران"


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: